ساخت ویلا ارزان

مقاله ای ویژه با موضوع ساخت ویلا در برانیا آفیس

وقتی ویلای خود را می سازید چه انتظاری دارید ؟

ساخت ویلا ارزان رویایی شما این فرصت را به شما می دهد تا فضای مناسبی را متناسب با سبک زندگی خود طراحی کنید. چهار مرحله اصلی درگیر است.

طرح

اول از همه این است که قطعه زمین خود را پیدا کنید. مواردی که باید در نظر گرفت عبارتند از:

مجوزها – آیا قطعه زمین شما دارای تمام مجوزها و اسناد لازم برای ساخت است؟ در غیر این صورت، ممکن است تا یک سال یا بیشتر برای بدست آوردن آنها طول بکشد.

سر و صدا – مطمئن شوید که زیر مسیر پرواز، نزدیک یک گذرگاه اصلی نیستید.

جهت – همیشه قطعه های رو به جنوب را انتخاب کنید.

آب و برق – آیا زمین قبلاً به برق و آب وصل شده است؟ چاه خودش رو داره؟ آیا امکان حفاری برای یکی وجود دارد؟ همه این موارد بر هزینه نهایی ساخت شما تأثیر می گذارد.

همسایگان – قوانین حق تقدم و جاده های دسترسی را برای نقشه خود بررسی کنید. آیا همسایه های نزدیک وجود دارد؟

معمار خود را انتخاب کنید

معمار شما پروژه را برای ارائه به مقامات جهت اخذ پروانه ساختمان جمع آوری می کند. زمانی را برای ملاقات با معماران زیادی که می توانید اختصاص دهید. با سبک ها و علایق مختلف آنها آشنا شوید. به دنبال توصیه های دوستان باشید. هنگامی که معمار خود را انتخاب کردید، باید درباره جزئیات خانه خود بحث کنید. سوالاتی که باید در نظر بگیرید این است که چه نوع خانه ای خواهد بود؟شما می خواهید مطمئن شوید که طرح نهایی طرحی است که بتوانید با آن رشد کنید.

ساخت

شما باید با خیال راحت برای یک سازنده خرید کنید. بدیهی است که معمار شما می‌داند چه کسی خوب است، اما به دنبال توصیه‌های دیگران نیز خواهد بود. وقت خود را صرف کنید و به طور گسترده با سازنده صحبت کنید تا مطمئن شوید که از همان ابتدا احساس راحتی می کنید. قیمت ها و هزینه های واضح را بخواهید و در مورد نوع احتمالی که باید وجود داشته باشد صحبت کنید. اگر نمی توانید به طور منظم حضور داشته باشید، در نظر داشته باشید که یک مدیر پروژه را استخدام کنید تا چشم و گوش شما روی زمین باشد.

حرکت

 بسیاری از طراحان داخلی حرفه ای وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن قطعات مناسب برای مبله کردن محل اقامت جدیدتان کمک کنند. منظره سازی گاهی اوقات در هیجان ساخت ویلا ارزان نادیده گرفته می شود، بنابراین مطمئن شوید که از همان ابتدا آن را در نظر بگیرید تا محیط طبیعی ویلا شما بخشی از کل باشد.

ویلای پیش ساخته جایگزینی اقتصادی برای ساخت ویلا ارزان و سازهای سنتی هستند. کاهش قیمت تاثیری در کیفیت ساخت و مصالح ندارد.

زمان کوتاه ساخت، هزینه سازندگان را به اندازه ای پایین می آورد که قیمت ویلاهای مدولار را کاهش دهد. با تیمی از طراحان، مهندسان، معماران و طراحان داخلی، می توانید ویلاای زیبا و مدرن به دلخواه خود طراحی کنید.

ساخت ویلا ارزان مدرن پایدار هستند ، با صرفه جویی در مصرف انرژی کاهش شدیدی در هزینه های نگهداری ویلا، روشنایی، تهویه مطبوع و غیره خواهید داشت.

زمان ساخت ویلا ارزان نیز نکته بسیار مثبتی است. به لطف پیش ساخته شدن ماژول ها، مونتاژ در چند روز انجام می شود، بنابراین آب و هوا نمی تواند باعث تاخیر یا آسیب ساخت و ساز یا مواد شود. این فناوری زمان لازم برای بلند کردن سازه را کاهش میدهد. 

برنامه ریزی ساخت و ساز ویلا

مرحله 1: بودجه تخمینی خود را محاسبه کنید

برای اهداف بودجه بندی هزینه ساخت، از یک شرکت ساختمانی کمک بگیرید.

مرحله 2: یک جدول زمانی تنظیم کنید

از زمانی که شما یک قطعه زمین را خریداری می کنید، تیم مشاور خود را استخدام می کنید، ساخت ویلا ارزان را طراحی می کنید، نقشه های خود را نهایی می کنید، وام ساخت ویلا ارزان را دریافت می کنید و در نهایت ویلا را تکمیل می کنید، ممکن است بین 1 تا 2 سال طول بکشد. برنامه را به گونه ای طراحی کنید که چارچوب زمانی پروژه و هزینه بودجه شما را برآورده کند.

مرحله 3: یک تیم مشاور استخدام کنید 

یک معمار نقشه های دقیق ساخت ویلا ارزان شما را طراحی می کند. شما باید دیدگاه خود را از ویلا رویایی خود با جزئیات بیان کنید تا او یک نقشه دقیق از طبقه را تولید کند. اگر معمار مجبور باشد پلان طبقه را از ابتدا طراحی کند، باید حدود 5 تا 10 درصد از هزینه ساخت ویلا را برای این خدمات بپردازید

مهندس سازه در طراحی، برنامه ریزی و نظارت بر ساخت ویلا ارزان جدید مشارکت خواهد داشت.

مهندس مکانیک که کار این مهندس این است با کمک معمار و مهندس سازه سیستم مکانیکی، برقی و لوله کشی ویلا را برنامه ریزی کند تا ویلاای کاملا کاربردی داشته باشید.

ساخت ویلا ارزان

برای تایید مراحل مختلف پروژه شما باید نقشه بردار استخدام کنید. به عنوان مثال، می توانید یک مهندس ژئوتکنیک را استخدام کنید تا خاک زمین خود را آزمایش کند تا از مناسب بودن آن برای ساخت ویلا ارزان مطمئن شوید. همچنین استخدام نقشه بردار ساختمانی که حیطه کاری وی شامل اطمینان از کیفیت کار، مناطقی که نیاز به بهبود دارند، مشخصات مصالح مصرفی و رعایت استانداردهای مصوب ساخت و ساز را شامل می شود، توصیه می شود.

سازنده اگر فردی شاغل هستید، تمام روز را برای پروژه ساخت ویلا ارزان خود وقت نخواهید داشت. یک سازنده از طرف شما برای اجرای روان پروژه و نظارت بر تمام فعالیت های ساخت و ساز خانه اقدام می کند.

وکیل آخرین اما مهم، فراموش نکنید که یک وکیل کارآمد را برای نظارت بر اخذ مجوزها و تاییدیه های شما و تایید اینکه همه طرح های ساخت و ساز شما تابع قانون هستند، استخدام کنید. از آنجایی که شما با ذینفعان مختلفی کار می‌کنید یا با آن‌ها سروکار دارید، یک وکیل می‌تواند در مورد مسائل حقوقی که ممکن است پیش بیاید و شما را از شکایت‌ها یا مجازات‌های احتمالی نجات دهد، به شما کمک کند.

مرحله 4: یک قطعه زمین مناسب پیدا کنید

قطعه زمین، زمین مقدس ویلا شماست، پس بر آن سنگینی می کند. مسلم است که نباید زمین شیبدار یا زمینی که شیب عجیبی دارد خریداری کنید. با این وجود، همه دشت‌های هموار امن نیستند – برخی از زمین‌ها آب بیش از حد دارند. این ممکن است به هزینه نصب یک پمپ برای پراکنده کردن آب اضافی از زمین شما اضافه کند. بنابراین ، قبل از امضای اوراق، حتما خاک را آزمایش کنید.

در مورد موقعیت مکانی، ویلا ای با محله ای دوستانه و امکانات و زیرساخت های عمومی ترجیحا با نرخ جرم پایین انتخاب کنید. همچنین در مورد اینکه آیا زمین از زلزله، سیل یا رانش زمین در امان است یا خیر تحقیق کنید تا ویلا ای بادوام برای نسل های آینده بسازید.

هنگامی که قطعه زمین تمام کادرهای بالا را بررسی کرد، از وکیل خود بخواهید خطوط نقطه چین را بررسی کرده و در اداره زمین و ناحیه ایالت خود ثبت نام کنید. پس از خرید زمین، شما موظف به پرداخت حق تمبر در تفاهم نامه انتقال هستید.

ساخت ویلا ارزان

مرحله 5 : نقشه ها و جزئیات طبقه را نهایی کنید

در مرحله بعد، برای آماده شدن برای ساخت ویلا ارزان ، باید نقشه های طبقات یا طرح اولیه خود را نهایی کنید. به معمار توصیه کنید تا پلان را تا حد امکان با جزئیات بسازد. طراحی کنید که آشپزخانه و اتاق خواب کجا می روند، چند پنجره می خواهید، اتاق نشیمن شما چگونه به نظر می رسد و مسیرهای ورودی و خروجی خود را کجا می خواهید.

معمار باید به دستورالعمل های مسکن و منطقه بندی محلی یا کدهای ساختمانی، که شامل گذاشتن فضای کافی بین خانه شما و ملک همسایه شما است، پایبند باشد. مسیر شما نباید فضای جاده را بخورد و باید تهویه کافی برای نور خورشید و جریان هوا وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید، هنگامی که پلان طبقه تایید شد، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. بنابراین، قبل از نهایی کردن همه چیز، دوباره با معمار خود چک کنید.

مرحله 6: درخواست وام ساخت و ساز

زمین آماده است و نقشه های شما نیز آماده است. در حال حاضر، شما باید مقداری پشتیبان مالی داشته باشید تا توپ برای ساخت ویلا ارزان را به دست آورید. شما 2 گزینه دارید، یکی گرفتن وام تامین مالی زمین است که فقط برای زمین شما پرداخت می کند. گزینه دوم گرفتن وام تامین مالی زمین + ساخت و ساز است که کل پروژه شما را تامین می کند.

مرحله هفتم: نقشه ساختمان را نهایی کنید و مجوزهای لازم را بگیرید 

هنگامی که بودجه مورد نیاز خود را تامین کردید، نمی توانید به سادگی یک بیل بردارید و شروع به حفاری کنید. برای ساخت ویلا ارزان خود باید مجوزهای خاصی را از مقامات محلی دریافت کنید، جایی که طرح و پیشنهاد ساختمان شما باید مطابق با استانداردهای برنامه ریزی باشد.

زمین آماده است و نقشه های شما نیز آماده است. در حال حاضر، شما باید مقداری پشتیبان مالی داشته باشید تا توپ برای ساخت ویلا ارزان را به دست آورید. شما 2 گزینه دارید، یکی گرفتن وام تامین مالی زمین است که فقط برای زمین شما پرداخت می کند. گزینه دوم گرفتن وام تامین مالی زمین + ساخت و ساز است که کل پروژه شما را تامین می کند.

ساخت ویلا ارزان

مرحله 8: محل ساخت ساخت ویلا ارزان را آماده کنید

شما از حلقه های مناسب برای دریافت تاییدیه های ساختمان خود پریده اید و اکنون می توانید زمین را بشکنید و بسازید البته قبل از آن، باید سایت ساخت ویلا ارزان را آماده کنید:

  • یک مکان ذخیره سازی برای مصالح و ابزار ساختمانی ایجاد کنید
  • برای کارگران ساختمانی محل استراحت و دستشویی آماده کنید
  • ساختمان‌های موجود در محل را تخریب کنید و زباله‌ها و درختان/بوته‌های ناخواسته را پاک کنید
  • زمین را درجه بندی و تراز کنید تا برای ساخت و ساز آماده شود

مرحله 9: مصالح ساختمانی مورد نظر خود را انتخاب کنید

در این مرحله، طرح‌های ساختاری و داخلی را که بر روی کاغذ ترسیم شده‌اند، به تصویر می‌کشید. ترجیحاً، می خواهید مطمئن شوید که پیمانکار شما از مواد ساده و زیست محیطی برای کاهش ردپای کربن شما استفاده می کند. به عنوان مثال، چوب یکی از گزینه های محبوب برای کفپوش است زیرا ظریف، همه کاره به نظر می رسد و همچنین کار با آن آسان است. وقتی صحبت از انتخاب مصالح ساختمانی می شود، هزینه و دوام دو عامل اصلی تعیین کننده هستند.

در لینک زرد رنگ مراحل ساخت ویلا را به طور مفصل تر بخوانید

مرحله 10: فضای داخلی خانه خود را طراحی کنید

در اینجا قسمت سرگرم کننده است  طراحی داخلی ویلا شما توصیه می کنیم در مورد رنگ و مبلمان از یک پالت رنگ خنثی استفاده کنید تا ظاهری تازه به ویلا خود ببخشید. یا می توانید  سبک مینیمالیستی را برای خانه خود نیز اتخاذ کنید. هنگام استخدام یک طراح داخلی، بهترین کار این است که از دوستان یا خانواده خود برای معرفی مناسب بخواهید تا مطمئن شوید که ارزش پول خود را به دست می آورید.

ساخت ویلا ارزان

سخن پایانی

برای ساخت ویلایی ارزان سنجیدن تمام جوانب در عین حفظ کیفیت مناسب از جمله کارهایی هست که تیم برانیا آفیس به شما کمک می‌کند تا بهترین راه را برای این مسیر طی کنید. قطعا حضور افرادی با تجربه در کنار شما این راه را سهل و لذت بخش خواهد کرد.

موس