مراحل ساخت ویلا

درباره روش کار برانیا آفیس در ساخت ویلا چه می‌دانید؟ در لینک زرد بخوانید.

نکاتی که باید قبل از ساختن ویلا در نظر بگیرید

مراحل ساخت ویلا جدید می تواند هم سرگرم کننده و هم چالش برانگیز باشد. همانطور که فکر می کنید ساختن ویلا برای شما مناسب است یا خیر، مزایا و معایب هر یک از گزینه های ذکر شده در زیر را بسنجید. آیا ساخت آن برای شما مقرون به صرفه است؟ آیا می خواهید کل ویلا یا فقط برخی از امکانات را سفارشی کنید؟ در طول فرآیند ساخت ویلا چه انتظاری می توانید داشته باشید؟

1. تعمیر و نگهداری و محوطه سازی

ویلا‌های تازه‌ساخته در ابتدا به تعمیرات کمتری نیاز خواهند داشت و بازده انرژی بیشتری خواهند داشت و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. از سوی دیگر، ویلا‌های قدیمی‌تر از قبل دارای چمن‌ها و درختان بالغ خواهند بود و در زمان و هزینه شما برای ایجاد حیاطتان صرفه‌جویی می‌کنند.

2. زمان و مشارکت

آیا برای مشارکت در مراحل ساخت ویلا آماده هستید؟ زمان و انرژی و تمایل به یادگیری نیاز دارد. آیا این کار مسئولیت های کاری یا خانوادگی شما را از بین می برد؟ در حالی که این ارزش دلاری ندارد، مهم است که در نظر گرفته شود.

بنابراین، آیا خرید ویلا ارزان تر است یا ساخت؟ در حالی که قیمت فروش یک ویلا نوساز معمولاً (به طور متوسط) بالاتر از خرید یک ویلا موجود است، آنها معمولاً به ازای هر فوت مربع ارزان تر هستند و نیازی به نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری (برای مدتی) نخواهید داشت. از سوی دیگر، تامین مالی می تواند گران تر باشد و ممکن است هزینه هایی مانند هزینه معمار و محوطه سازی برای حیاط جدید خود اضافه کرده باشید.

3. چه نوع ویلا ای می خواهید

هنگامی که ویلا خود را می سازید، چندین نوع مختلف وجود دارد: تراکت، گمانه زنی و کاملا سفارشی. تفاوت اصلی بین این انتخاب ها سطح سفارشی سازی است.

  • تراکت – در ویلا‌های تراکتی، سازندگان پلان‌های طبقه خاصی را انتخاب می‌کنند که همگی شبیه به هم هستند و دارای امکانات مشترک هستند. در اینجا، شانس بسیار کمی برای سفارشی کردن خواهید داشت.
  • گمانه زنی – ویلا های گمانه زنی (یا به اختصار spec) مشابه ویلا های تراکتی هستند، اما اگر در اولین مراحل  ساخت ویلا به اندازه کافی خریداری کنید، برخی سفارشی سازی ها در دسترس است. در حالی که سازنده نقشه طبقه را انتخاب می کند، خریداران اولیه می توانند برخی از لمس های شخصی مانند رنگ رنگ را انتخاب کنند.
  • ویلا های سفارشی – ویلا های سفارشی بیشترین گزینه ها را در اختیار شما قرار می دهند. خریداران می توانند زمین، پلان طبقه و تمامی امکانات رفاهی را خودشان انتخاب کنند. برای ساختن ویلا رویایی خود، کنترل کاملی بر تمام جزئیات دارید.

مراحل ساخت ویلا چیست؟

مراحل ساخت ویلا در حجم بالایی وجود دارد، از ریختن فونداسیون گرفته تا قاب بندی و انتخاب رنگ های رنگی. این راهنما مراحل ساخت ویلا را به شما نشان می دهد، بنابراین می دانید که در هر مرحله از راه چه انتظاری داشته باشید.

1. آماده سازی محل ساختمان

هنگامی که سازنده شما مجوزهای مناسب را به دست آورد، اولین قدم در مراحل ساخت ویلا، آماده سازی زمین است. در طول آماده سازی سایت ساختمان، خدمه بسیاری از سنگ ها، زباله ها یا درختان را پاکسازی می کنند. هدف آنها تراز کردن محل قبل از ریختن فونداسیون است.

2. ریختن پایه

فونداسیون ها معمولا بر روی دال ها، زیرزمین ها یا فضاهای خزنده ساخته می شوند. آنها اغلب از بتن ریخته شده با میله های فولادی تشکیل شده اند. از آنجایی که بتن ضد آب نیست، پیمانکار شما آن را با یک ماده ضد آب اسپری می کند. بازرسان شهر قبل از ادامه ساخت، فونداسیون را بررسی خواهند کرد.

3. قاب بندی

در طی این مرحله، پیمانکار اقدام به نصب دیوارها، پنجره ها و درها و همچنین سیستم کف و سقف می کند. چیزی که به عنوان اسکلت ویلا جدید شما شناخته می شود در حال شکل گیری است! سازنده شما یک سپر محافظ به نام روکش ویلا نصب می کند تا از نفوذ رطوبت بر ساختار جلوگیری کند و از پوسیدگی قالب و چوب جلوگیری کند.

4. راه اندازی لوله کشی، برق

هنگامی که ویلا به عنوان “خشک شده” در نظر گرفته شد (یعنی پوشیده شده با روکش ویلا)، زمان آن فرا می رسد که به سیستم های لوله کشی، برق و تهویه مطبوع بروید. پس از نصب آنها، یک بازرس لوله ها، سیم کشی برق و کانال های گرمایش و سرمایش شما را تایید می کند. سازنده معمولاً پس از نصب لوله کشی، نصب سیم کشی را برنامه ریزی می کند زیرا کار کردن با دو پیمانکار دیگر برای برقکار آسان تر است.

5. اضافه کردن عایق

افزودن عایق گام مهمی در مراحل ساخت ویلا می باشد آن هم برای کنترل دمای ویلا و پایین نگه داشتن هزینه های سرمایش و گرمایش است. فوم، فایبرگلاس و سلولز از مواد عایق رایج هستند. پیمانکار شما معمولاً دیوارهای بیرونی و مناطق اطراف زیرزمین، فضاهای خزیدن یا اتاق زیر شیروانی را عایق بندی می کند.

6. تکمیل داخلی

هنگامی که دیوار خشک در جای خود قرار گرفت، سازنده شما بر روی تزئینات داخلی مانند شومینه، مانتو، درها و طاقچه های داخلی و تزئینات تزئینی تمرکز می کند. بالاخره آن رنگ رنگی را که روی دیوارها از آن رنج می بردید، خواهید دید! این مرحله، یکی از جذابترین مراحل ساخت ویلا می باشد، آن را از دست ندهید.

مراحل ساخت ویلا

7. گذرگاه های بیرونی

راهروها، گذرگاه ها و پاسیوها! این اجزا اقعاً در خارج از ویلا جدید شما نیز در حال شکل گیری هستند. سازنده درجه بندی بیرونی را تکمیل می کند تا از زهکشی مناسب دور  ویلا اطمینان حاصل کند و مطمئن شود که حیاط جدید شما به خوبی پیش می رود.

8.  نصب فیکسچر

در این مرحله سازنده شما وسایلی مانند کلیدهای چراغ و شیرآلات را نصب می کند. همچنین می‌توانید توالت‌ها و سینک‌های خود را اضافه کنید.

9. نصب کفپوش

در مرحله از مراحل ساخت ویلا، سازنده شما یا کفپوش چوبی سخت یا فرش را نصب می کند. هنگام انتخاب خود، در نظر بگیرید که کدام یک برای شما در هر اتاق از ویلای شما مناسب است. به عنوان مثال، اگر از آلرژی رنج می برید، چوب سخت ممکن است راه حلی برای شما باشد.

10. بازرسی

این بازرسی نهایی، توسط یک مسئول آیین نامه ساختمان، به شما گواهی سکونت می دهد! اگر مشکلی وجود داشته باشد، آنها یک بازرسی دوم را برنامه ریزی می کنند تا تأیید شود که سازنده مشکلات را تصحیح کرده است.یک بازرس مستقل نیز بگیرید.

۱۱. مرحله نهایی

همچنین به عنوان بررسی پیش از تسویه حساب نیز شناخته می شود، سازنده شما مراحل ساخت ویلا و امکانات ویلا جدید را به شما نشان می دهد و مسئولیت های شما را تحت ضمانت پوشش می دهد. اکنون فرصتی است که قبل از نقل مکان، هر چیزی را که می‌خواهید تصحیح کند، مشخص کنید. وقت خود را صرف کنید و مسائل را از نزدیک بررسی کنید. به عنوان مثال، بررسی کنید که همه ویژگی‌هایی را که درخواست کرده‌اید در آن گنجانده‌اند و همه پریزهای برق کار می‌کنند.

مراحل ساخت ویلا از ابتدا تا پایان چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط ​​سه تا شش ماه طول می کشد تا یک مراحل ساخت ویلا جدید از ابتدا تا انتها ساخته شود. به یاد داشته باشید، برنامه سازنده شما بیشتر یک دستورالعمل است تا یک ضرب الاجل سخت و سریع. آب و هوای نامناسب، برنامه های پیمانکاران فرعی و تأخیر در مجوزها تنها چند دلیلی هستند که صاحبان ساخت و سازهای جدید باید انعطاف پذیری را در نظر داشته باشند.

مراحل ساخت ویلا

بررسی عوامل موثر در هزینه ساخت ویلا به طور ویژه در برانیا آفیس

در پایان

فاکتورهای گفته شده در این مقاله، به صورت کلی و عمومی گفته و بررسی شدند. با توجه به نوع ویلا و عوامل دیگری که در ساخت ویلا موثر است ممکن است در این فاکتورها تغییراتی به وجود آید. ولی به صورت کلی باید در نظر گرفتن این 11 فاکتور را اصل قرار بدهیم و بررسی های لازم را در رابطه با آن‌ها انجام دهیم. از گرفتن مشاور در این مسیر به هیچ وجه مضایقه نکنید. یک راهنمای با تجربه و دلسوز میتواند شما را در این راه بسیار کمک و این مسیر را برای شما سهل و دلپذیر کند.

موس