روش های ساخت ویلا

بهترین و راحت ترین روش های ساخت ویلا کدامند؟

روش های ساخت ویلا از جمله مسائلی هستند که برای همه ی افرادیکه به فکر ساخت و خرید ویلا هستند مسئله ی بسیار بااهمیتی است. در این مقاله در رابطه با یکی از روش های ساخت ویلا که به طور کامل و قدم به قدم آن را توضیح می دهیم، صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید.

ساختن ویلا از ابتدا حتی می تواند یک کار پیچیده برای متخصصان در صنعت باشد. خواه یک ویلای ابتدایی، لوکس یا یک ویلای کم مصرف باشد، از دست دادن حتی جزئیات کوچک، می تواند سازنده را در موقعیت پرهزینه ای برای رفع مشکل قرار دهد. سال‌ها تخصص، آموزش و همکاری بین تیم‌های ساخت و ساز طول می‌کشد تا تبدیل به متخصص در این حوزه شوند، بنابراین هیچ جزئیاتی نادیده گرفته نمی‌شود و ساخت‌وساز تا حد امکان به آرامی پیش می‌رود. جزئیاتی که ممکن است نادیده گرفته شوند ممکن است بیشتر از استخدام یک متخصص برای ساخت ویلای شما هزینه داشته باشد. پس از میان روش های ساخت ویلا باید با دقت کافی روش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با این حال، از آنجایی که اکثر مردم برای ساخت ویلاهای خود سازندگان ویلا را استخدام می‌کنند، تعداد کمی از افراد وجود دارند که ویلای خود را، خود بسازند. صرف نظر از این، برای ساختن ویلای خود نیاز دارید که زمان زیادی سرمایه گذاری کنید.

روش های ساخت ویلا

در نهایت، به عنوان یک کارشناس ,ویلا سازی، داشتن یک طرح کلی از روند ساخت یک خانه باعث پیشرفت ساخت و ساز بسیار کارآمد می شود. به همین دلیل است که این مقاله به افرادی اختصاص داده شده است که تصمیم می گیرند ویلای خود را بسازند. زیرا کل فرآیند ساخت ویلا را به طور خلاصه بیان می کنیم. این مقاله به شما می‌گوید که چه زمانی متخصص ها را استخدام کنید، چه زمانی با پیمانکاران تماس بگیرید، چه زمانی مواد را سفارش دهید و در نهایت چگونه ویلای خود را بسازید. ممکن است کارهایی وجود داشته باشند که خودتان بتوانید انجام دهید، اما تنها با درک کامل فرآیندهای ساخت ویلا می توانید تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید.

صرف نظر از این نکات، برای ساختن ویلای خود نیاز به زمان زیاد دارید و همچنین لیستی از پیش برنامه ریزی شده از وظایفی که در طول ساخت و ساز باید انجام شوند نیز نیاز دارید.

این راهنمای گام به گام برای ساخت ویلا، به عنوان یکی از روش های ساخت ویلا، ساخت و ساز را از ابتدا تا انتها نشان می دهد.

چگونه ویلای خود را بسازیم؟ قبل از شروع ساخت و ساز

  1. خودتان تصمیم بگیرید که چه کاری می خواهید انجام دهید:

در این مرحله که در تمامی روش های ساخت ویلا مشترک است، باید تمامی اطلاعات ممکن را در زمینه کار خود را پیدا کنید. هرچقدر که در این مرحله قوی تر و حرفه ای تر عمل کنید، در مراحل بعدی کار راحتتری دارید.

  1. زمین را خریداری کنید

اولین قدم برای ساختن ویلای خود، که باز هم در همه ی روش های ساخت ویلا مشترک است، به دست آوردن زمین برای ساخت و ساز است. هدف اصلی شما در این مرحله این است که مطمئن شوید که قطعه زمین دارای منطقه بندی مناسب برای ساخت ویلای مورد نظر شما است.

مطمئن شوید که بودجه ی مناسب برای تکمیل ساخت و ساز را دارید. داشتن 5 تا 10 درصد اضافی برای مسائل پیش بینی نشده مهم است. هنگام تنظیم بودجه، هزینه های نگهداری (مالیات بر دارایی، آب و برق و گرمای ساخت و ساز) را نیز فراموش نکنید.

      3. نقشه ی ویلای خود را بکشید

پس از خرید زمین، باید یک معمار پیدا کنید تا با او کار کنید که ویلا ی شما را طراحی کند. این فرصت شماست تا یک فرد حرفه ای را پیدا کنید که با او کنار بیایید، مقرون به صرفه باشد و نظرات خوبی در منطقه ی شما داشته باشد. استخدام یک معمار عالی برای ساخت و ساز کارآمد یک ویلا، امری حیاتی است.

هزینه ی یک معمار می تواند از ساختار هزینه ثابت تا بیش از 10٪ از کل هزینه پروژه متغیر باشد. مطمئن شوید که قیمت آن‌ها، سابقه پروژه‌های گذشته و هر اطلاعات دیگری را در رابطه با آنها پیدا کنید.

به طور کلی، یک معمار ماهر می‌تواند پیشنهاداتی را برای چگونگی به حداکثر رساندن فضا و در عین حال اجتناب از اشتباهات احتمالی با تهیه یک مجموعه حرفه‌ای از طرح‌ها ارائه دهد. 3 تا 5 هفته برای تکمیل این مرحله برنامه ریزی کنید.

  1. مجوزهای مناسب را در منطقه خود دریافت کنید

پس از نهایی شدن نقشه های ویلا توسط معمار، نقشه ها را برای اخذ مجوز به حوزه قضایی ارسال کنید. با این حال، قبل از انجام این کار، کاملاً ممکن شوید که طرح های جدید ایجاد شده ابتدا باید برای تایید مهندس عمران ارسال شوند. این اطمینان را حاصل کنید که ساختار ویلای شما مطابق با قوانین است. 

  1. برنامه ریزی از قبل و دریافت خدمات مناسب در محل

انجام این مرحله قبل از شروع ساخت و ساز جدید بسیار مهم است. دلیل این امر این است که سرویس های جدید ممکن است نیاز به جابجایی داشته باشند تا بتوانند ساختمان جدید را در خود جای دهند. وقتی هیچ محوطه سازی یا سازه ای مانع پیشرفت کار نباشد، نصب آن آسان تر است. علاوه بر این، از زمان استفاده تا زمانی که سرویس ها واقعاً نصب شوند، می تواند بیش از 6 هفته باشد. به همین دلیل است که برنامه ریزی از قبل و دریافت خدمات مناسب برای موفقیت در ساختن ویلا توسط خودتان بسیار مهم است.

شروع ساخت و ساز جدید - چگونه ویلا بسازیم

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روش کار برانیا آفیس درساخت ویلا کلیک کنید

در این حالت به عنوان یکی از روش های ساخت ویلا، رسیدن به این مرحله نیاز به کار و آمادگی فوق العاده ای دارد. ممکن است هفته‌ها یا سال‌ها برای یافتن زمین ایده‌آل در فرآیند مجوز سپری شده باشد. صرف نظر از مرحله آماده سازی، زمان آن فرا رسیده است که پروژه را از قلم و کاغذ در محل ساختمان قرار دهید. به طور کلی، برای شروع سفر ساخت ویلا آماده شوید.

قبل از اینکه به فرآیند ساخت و ساز واقعی نحوه ساختن ویلا توسط خودتان بپردازیم، چند کار کلیدی وجود دارد که باید قبل از شروع هر کاری انجام شود. بسته به جایی که زندگی می کنید باید:

  1. مطمئن شوید که هیچ درختی در محل ساختمان وجود ندارد. باید به پوشش گیاهی و آب طبیعی که قصد صرفه جویی در آن را دارید توجه داشته باشید. آنها را حصار بکشید.
  2. باید دور خط ملک خود را حصار بکشید.

ریختن پایه ها و پایه های بتنی

 هنگامی که گودبرداری کامل شد ، زمان آماده شدن برای پایه ها و پی ها است. در این مرحله از راهنمای ساخت ویلای خود، همه چیز از نظر نیروی کار و هزینه جدی می شود. همچنین احساس می کنید که بالاخره در حال ساختن یک ویلا هستید. تمام کارهای آماده سازی کامل شده است و یک خانه شکل می گیرد.

برانیا آفیس همراه شما

برای دریافت مشاوره در امور طراحی و ساخت و ساز با ما در ارتباط باشید

قاب بندی کنید، پنجره ها را سفارش دهید و کادربندی را شروع کنید:

قبل از اینکه پایه ها، فونداسیون کامل شوند، مطمئن شوید که یک شرکت اسکلت بندی را برای ساخت ویلای خود آماده کرده اید. در این زمان، شما باید نقشه های ویلای معماری خود را برای تامین کنندگان چوب بفرستید تا قیمت چوب را بگیرید. بسته بندی قاب همراه با قاب سازها معمولاً بیشترین هزینه را در ساخت ویلا دارد. نقشه های ویلا های معماری باید در این زمان برای استعلام به شرکت های پنجره سازی ارسال شود. هنگامی که فریمرها آماده شوند، می خواهید پنجره ها را سفارش دهید و در محل قرار دهید. آنها معمولاً همه ی پنجره ها را نصب می کنند.

البته تمامی نکات بالا زمانی است که شما قصد داشته باشید از چوب استفاده کنید.

حالا با کارهای بتنی انجام شده، شاهد شکل گیری ویلای خود خواهید بود. پیمانکاران اسکلت پس از این مرحله برای شروع نصب کف وارد عمل می شوند. آنها از دیوارها به سقف ها می روند، طبقات ثانویه را نصب می کنند و با روکش بیرونی و سقف به کار پایان می دهند. به طور کلی، این مرحله در بازه زمانی 2 تا 4 هفته است. 

حتما به مقاله ی طراحی محوطه  سر بزنید.

سقف را نصب کنید

با تکمیل اسکلت بندی، شرکت سقف می تواند کار خود را آغاز کند. شروع سریع باعث می شود که باران و آب به قسمت های داخلی خانه آسیب نرسانند. شرکت های لوله کش، برق و تهویه مطبوع نیز می توانند از این نقطه شروع به کار کنند.

بسته به نوع پوشش و مصالح سقفی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که نکات مثبت و منفی هر کدام را می دانید. علاوه بر این، هزینه ی مواد و نیروی کار متفاوت است. محصولی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد در حالی که از نظر زیبایی شناسی جذابیت خانه شما را بهبود می بخشد.

عایق و سپس دیوار خشک

به عنوان یک سازنده ی ویلا، این زمان خوبی برای شماست تا در برخی از هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنید. اگر زمان اجازه می دهد، باید از این فرصت آسان برای عایق کاری خانه استفاده کنید. این کار را می توان با خرید عایق های فایبرگلاس و پر کردن فضاهای دیوار بیرونی، تیرچه های لبه و اتاق زیر شیروانی انجام داد.

 

هزینه های مربوط به ساخت ویلا

قبل از شروع به هر کاری، داشتن درک روشنی از هزینه های مختلف در ساخت ویلا، ضروری است:

مصالح ساختمانی:

هزینه مصالحی مانند سیمان، فولاد، آجر و مصالح سقف.

هزینه های کار:

پرداخت به سازندگان، پیمانکاران و کارگران ماهر.

هزینه های معماری و طراحی:

هزینه های مربوط به طرح ها و طراحی های معماری.

هزینه های مجوز:

هزینه های مربوط به اخذ مجوزهای لازم.

تاسیسات و زیرساخت ها:

هزینه های اتصال سیستم های آب، برق و فاضلاب.

پایانه های داخلی و خارجی:

هزینه های کفپوش، وسایل، رنگ و محوطه سازی.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت برانیا در رابطه با یکی از روش های ساخت ویلا صحبت کردیم. مراحل مختلفی را شرح دادیم که برخی از این مراحل در انواع روش های ساخت ویلا مشترک هستند. ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر که قصد ساخت ویلا دارید، به شرکت ما یعنی شرکت برانیا مراجعه کنید. چرا که سالهاست در این زمینه اعتبار زیادی را کسب کرده ایم و توانسته ایم ویلاهای بسیار خاطره انگیزی را برای مشتریان خود بسازیم.

از اینکه مقاله ی ما را مطالعه کردید ممنونیم و امیدواریم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

موس