محاسبه هزینه طراحی ساختمان

دقیق، شفاف و آنلاین پیش فاکتور خدمات طراحی دریافت کنید

هزینه طراحی ساختمان چقدره؟

قیمت طراحی ویلا چقدره؟ هزینه طراحی ساختمان ۵ طبقه شهری چطور؟ هزینه طراحی ساختمان برج باغ تو منطقه یک تهران چی؟

هزینه طراحی ساختمان در ایران متاسفانه معیار دقیق و روشنی نداره و مثلا برای قیمت طراحی ویلا از 15 میلیون تومان تا یک و نیم میلیارد تومان و حتی بیشتر ممکنه بهتون قیمت بدن. قیمت طراحی ساختمان طبق تعرفه نظام مهندسی بسیار غیرمعقول و پایین هست و البته بسیاری از خدماتی که دفاتر معماری ارائه میدن مثل رندرینگ و … رو شامل نمیشه. بنابراین اغلب دفاتر پروسه شفافی برای محاسبه هزینه طراحی ساختمان ندارند و معمولا با نگاه به جیب کارفرما قیمت طراحی ساختمان رو مشخص می کنند.

ما در دفتر معماری برانیا در راستای رسیدن به شفافیت هرچه بیشتر، برای محاسبه قیمت طراحی ساختمان یک سامانه قیمت گذاری خدمات معماری، طراحی کردیم که همه پارامترهای موثر بر هزینه طراحی ساختمان از جمله مشخصات پروژه و خدمات مورد نظر کارفرما رو لحاظ می کنه و بر اساس اون ها، پروژه رو به صورت کاملا شفاف و آنلاین قیمت گذاری می کنه. اینطوری حداقل می تونید مطمئن باشید که ما بر اساس زمان و وقتی که برای پروژه تون میگذاریم و خدماتی که بهتون ارائه میدیم قیمت طراحی ساختمان رو اعلام می کنیم و به اندازه جیب شما کاری نداریم 🙂

اگر می خواهید بدونید که هزینه طراحی ساختمان تون چقدر میشه در این قسمت می تونید با انتخاب هر کدوم از پکیج های خدماتی زیر، بسته به نیازی که دارید و وارد کردن اطلاعات اولیه پروژه به صورت آنلاین قیمت طراحی ساختمان تون رو محاسبه و  پیش فاکتور دریافت کنید.

خدمات VIP

طراحی فاز یک فاز دو و خدمات ویژه فاز سه
٪ 10 از هزینه های ساخت
  • طراحی معماری و تولید اسناد فاز یک
    شامل طراحی پلان‌ها، طراحی نما، طراحی داخلی و طراحی محوطه
  • تهیه نقشه های فنی و تولید اسناد فاز دو
    شامل نقشه های سازه، تاسیسات مکانیکال و الکتریکال و نقشه های اجرایی معماری
  • تجربه چندبعدی فضا با تور مجازی VR
    شامل ارائه پروژه در قالب حرکت در فضا و تجربه چندبعدی پروژه (Walk-through)
  • مدیریت یکپارچه طراحی و ساخت BIM
    شامل مدلسازی سه بعدی معماری، سازه و تاسیسات در یک فایل واحد و اصلاح تداخلات
  • متره و برآورد هزینه های ساخت
    شامل محاسبه دقیق متراژ و هزینه متریال و تجهیزات مصرفی و تهیه لیست خرید
  • ساخت انیمیشن و ماکت، عکاسی و تیزر تبلیغاتی، AR، VR و ...
    شامل ارائه پروژه در قالب ماکت، انیمیشن و تیزر معرفی پروژه، ساخت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و ... جهت فروش ساختمان

خدمات ممتاز

طراحی فاز یک و دو بهمراه تور مجازی و BIM
٪ 5 از هزینه های ساخت
  • طراحی معماری و تولید اسناد فاز یک
    شامل طراحی پلان‌ها، طراحی نما، طراحی داخلی و طراحی محوطه
  • تهیه نقشه های فنی و تولید اسناد فاز دو
    شامل نقشه های سازه، تاسیسات مکانیکال و الکتریکال و نقشه های اجرایی معماری
  • تجربه چندبعدی فضا با تور مجازی
    شامل ارائه پروژه در قالب حرکت در فضا و تجربه چندبعدی پروژه (Walk-through)
  • مدیریت یکپارچه طراحی و ساخت BIM
    شامل مدلسازی سه بعدی معماری، سازه و تاسیسات در یک فایل واحد و اصلاح تداخلات
پکیج محبوب

خدمات متعارف

طراحی فاز یک و فاز دو
٪ 4 از هزینه های ساخت
  • طراحی معماری و تولید اسناد فاز یک
    شامل طراحی پلان‌ها، طراحی نما، طراحی داخلی و طراحی محوطه
  • تهیه نقشه های فنی و تولید اسناد فاز دو
    شامل نقشه های سازه، تاسیسات مکانیکال و الکتریکال و نقشه های اجرایی معماری

خدمات پایه

طراحی فاز یک
٪ 2 از هزینه های ساخت
  • طراحی معماری و تولید اسناد فاز یک
    شامل طراحی پلان‌ها، طراحی نما، طراحی داخلی و طراحی محوطه
ساخت ویلا مدرن

چرا باید برای طراحی ساختمان هزینه کنم؟

بعضیا معتقدند هزینه طراحی ساختمان اضافه است. بهتره این پول رو ذخیره کنیم تا داخل پروژه خرج بشه. ولی قیمت طراحی ساختمان شما درصد بسیار کمی از کل هزینه ساخت پروژه است و چه بسا نداشتن یک طرح خوب باعث هدر رفتن میلیون ها تومان از سرمایه تون بشه.

تصور کنید دو ساختمان در کنار هم درحال ساخت هستند. آجر و مصالح و در و پنجره و بتن و میلگرد و … همگی هزینه های مشترک و نسبتا یکسانی برای هر دو پروژه هستند. اما آنچه در آخر تفاوت و ارزش افزوده ایجاد می کنه عمدتا مربوط به کیفیت طراحی ساختمان هست.

ما اعتقاد بسیار جدی داریم به طراحی و پیش تولید!  هرچقدر مشکلات پروژه در مرحله پیش تولید (طراحی و تولید اسناد فنی) واضح تر، کامل تر و با جزییات بیشتر مشخص بشه، درمجموع چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مالی هزینه های کمتری خواهیم پرداخت. در مرحله طراحی هر اشتباهی هرچند گزاف با هزینه بسیار اندک قابل جبرانه؛ اما کلنگ شروع ساخت رو که زدیم دیگه فرصتی برای اشتباه کردن نداریم!

هزینه طراحی ساختمان شامل چه خدماتی میشه؟

خدمات طراحی فاز یک

برای ساخت پروژه تون در درجه اول نیاز به طراحی فاز یک دارید. در این مرحله کلیه نقشه های معماری پروژه شامل پلان ها، نماها، مقاطع و همینطور تصاویر و رندرهای مختلفی از فرم خارجی و طراحی های داخلی پروژه که در اون متریال و نورپردازی فضاها مشخص شده و همینطور طراحی محوطه در قالب یک دفترچه شامل تصاویر و نقشه ها به شما تحویل داده میشه.

خدمات طراحی فاز دو

برای اینکه بتونید طراحی فاز یک رو در واقعیت اجرا کنید نیاز به نقشه های کامل تر و دقیقتری دارید که اصطلاحتا بهشون میگن نقشه های فاز دو که شامل نقشه های سازه (اسکلت بتنی یا فلزی) تاسیسات مکانیکال (تهویه، آبرسانی، فاضلاب و …) الکتریکال (نورپردازی، روشنایی، برق رسانی و …) و نقشه های اجرایی معماری (بزرگنمایی ها، وال سکشن ها، جزییات اجرای نما و …) میشه.

خدمات طراحی فاز سه

علاوه بر خدمات فاز یک و دو که خدمات پایه دفتر معماری هستند، امروزه روش های بسیار هیجان انگیزتر و کارآمدتری برای طراحی، پرزنت، مدیریت ساخت و فروش پروژه های ساختمانی وجود دارند. از جمله ارائه پروژه در قالب حرکت در فضا،‌ مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) ، ساخت ویدیو،‌ تیزر، انیمیشن و ماکت برای فروش بهتر پروژه و بسیاری خدمات دیگر که جهت آشنایی بیشتر با اون ها می تونید به صفحه «چی کار می کنیم» مراجعه کنید

هزینه طراحی ویلا
قیمت طراحی ویلا

محاسبه قیمت طراحی ساختمان به چه شکل هست؟

محاسبه هزینه طراحی ساختمان شما بر اساس دو فاکتور اصلی انجام میشه.

اول پکیج خدماتی که انتخاب می کنید. متناسب با نیازی که دارید و پکیج خدماتی انتخابی شما، طبیعتا ما زمان و دقت بیشتری رو صرف طراحی پروژه شما خواهیم کرد و ارزش افزوده این زمان بیشتر قطعا به پروژه شما بازگشت خواهد داشت. لذا بسته به پکیج خدماتی انتخابی شما قیمت نهایی هزینه طراحی ساختمان متفاوت خواهد بود.

دومین فاکتور مشخصات زمین و ساختمان مورد نظر شماست. پارامترهای مختلفی مثل متراژ زمین، زیربنای ساخت، تعداد طبقات و … هر کدوم به عنوان یک ضریب در قیمت مبنای محاسبه هزینه طراحی ساختمان لحاظ می شن. مثلا در یک پروژه آپارتمانی که تعدادی از طبقات، طراحی یکسانی دارند، پلان هایی که بصورت تیپ طراحی می شن از مجموع زیربنای طراحی کسر میشن و قیمت طراحی ساختمان رو کاهش میدن. یا مثلا در یک پروژه ویلایی دوبلکس ، در یک زمین شیب دار، قیمت طراحی سازه و طراحی محوطه بدلیل پیچیدگی های بیشتری که بستر پروژه ایجاب میکنه با ضریب بالاتری در هزینه طراحی ساختمان محاسبه و لحاظ می شن.

بنابراین هم شما و هم ما می تونیم مطمئن باشیم که قیمت طراحی ساختمان که در این سامانه محاسبه  میشه همه پارامترهای موثر بر پروژه رو درنظر گرفته و درنهایت در یک پروسه شفاف، طرفین قرارداد با کمترین مشکلات و اختلاف نظر ها در مسیر طراحی ساختمان در کنار هم پیش خواهیم رفت.

نحوه ثبت سفارش و دریافت پیش فاکتور چگونه است؟

مرحله اول : مشخصات زمین

ابتدا متراژ زمین و سطح اشغال (مساحتی که اجازه دارید از زمین اشغال کنید و در اون ساختمان بسازید) رو بر اساس مساحت یا درصد مشخص کنید. در ادامه میزان شیب زمین رو به طور حدودی تعیین می کنید.

مرحله دوم :‌ مشخصات پروژه

در این قسمت ابتدا موضوع پروژه (ساخت یا بازسازی) و عملکرد ساختمان (مسکونی، اداری و …) رو مشخص می کنید. سپس تعداد طبقات روی پیلوت و زیرزمین رو معین می کنید تا زیربنای ساخت محاسبه بشه. همچنین موقعیت ساختمان و اندازه نماها رو معین می کنید.

مرحله سوم : مشخصات شما

در این مرحله هم اطلاعات خودتون رو وارد می کنید تا پیش فاکتور نهایی به شماره همراه یا ایمیل شما ارسال بشه.

اصول طراحی ساختمان و تأثیر هزینه‌ها

فرآیند طراحی یک ساختمان، کار پیچیده و چند وجهی است که بسیار مهم است. این مسئله شامل بررسی دقیق اصول مختلفی است که نه تنها عملکرد و ظاهر ساختمان را شکل می دهد، بلکه نقش مهمی در تعیین هزینه های کلی ساخت و ساز دارد.

اهمیت اصول طراحی

کارکردی (عملکردی بودن)

یکی از اصول اولیه طراحی ساختمان، عملکرد است. یک ساختمان با طراحی خوب باید هدف مورد نظر خود را به نحو احسن انجام دهد. هرچه یک طرح کاربردی تر باشد، تغییرات و تنظیمات کمتری در طول ساخت مورد نیاز است و در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

کارایی

بهره وری در طراحی، تضمین می کند که ساختمان از منابع بهینه استفاده می کند. برنامه ریزی موثر فضایی، سیستم های کارآمد انرژی و مصالح پایدار، می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه در طول عمر ساختمان شود.

ایمنی (امنیت)

ایمنی در طراحی ساختمان، بسیار مهم است. اجرای اقدامات ایمنی از مرحله ی برنامه ریزی خطر، بروز حوادث و مسائل حقوقی پرهزینه در آینده جلوگیری می کند.

زیبایی شناسی (زیبایی)

در حالی که زیبایی شناسی بسیار مهم است، ولی باید با عملی بودن نیز تعادل داشته باشند. طراحی متفکرانه می تواند جذابیت بصری ساختمان را بدون هزینه های غیر ضروری، افزایش دهد.

انتخاب مواد (انتخاب مواد)

انتخاب مواد تا حد زیادی بر هزینه ها تأثیر می گذارد. مواد باکیفیت و بادوام ممکن است هزینه ی اولیه بالاتری داشته باشند اما با کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و جایگزینی می‌توانند منجر به صرفه‌جویی درازمدت شوند.

بهره وری انرژی (کارآیی انرژی)

طراحی برای بهره وری انرژی می تواند در طول زمان منجر به کاهش قبوض آب و برق و هزینه های عملیاتی شود. عایق بندی مناسب، سیستم های تهویه مطبوع با انرژی کارآمد و منابع انرژی تجدیدپذیر همگی می توانند به صرفه جویی کمک کنند.

ما را دنبال کنید

موس