معماری داخلی ساختمان

معماری داخلی ساختمان چیست؟

معماری داخلی ساختمان عبارت است از طراحی مجدد حساس و نوآورانه یک فضای داخلی موجود و در عین حال احترام به ارزش تاریخی آن. معماری داخلی ساختمان علاوه بر در نظر گرفتن طراحی زیبایی شناختی، بر عملکرد و ساخت متریال فضاهای داخلی تمرکز دارد. به عناصر ساختاری مانند محل قرارگیری پنجره ها و درها، تهویه، گرمایش و لوله کشی و همچنین دکوراسیون داخلی می پردازد.

طرح زیر نشان می دهد که چگونه معماری داخلی ساختمان حول استفاده مجدد تطبیقی ​​متمرکز شده است، جایی که یک گالری هنری برای تبدیل شدن به یک مرکز پناهندگان دوباره طراحی شده است. در طراحی، ویژگی های کلیدی ساختمان اصلی حفظ شده و برجسته شده است تا به بیان داستان گذشته ساختمان کمک کند.

یک معمار داخلی چه می کند؟

یک معمار داخلی طرح های مفهومی را بر اساس عملکرد و ساختار یک ساختمان موجود ارائه می دهد. معماران داخلی با در نظر گرفتن استفاده مجدد تطبیقی ​​طراحی می کنند و اغلب بر مدل سازی مجدد پایدار ساختمان های موجود تمرکز می کنند. آنها عمدتاً برای جوامع خاص یا برای یک گروه کاربری خاص و نیازهای آنها طراحی خواهند کرد. آنها می توانند روی پروژه های عمومی مانند طراحی بیمارستان ها، موزه ها، مدارس یا تئاترها کار کنند.  

 

معماران داخلی معمولاً در طول مدت یک پروژه طراحی درگیر هستند و طرح‌های مفهومی را تا مشخصات فنی و مواد پیش می‌برند. در طول این فرآیند، آنها به طور منظم پیشرفت را به مشتری و همچنین با تعداد بیشماری از متخصصان مختلف، مانند مهندسان سازه، متخصصان روشنایی، پیمانکاران ساختمان و تامین کنندگان مواد، همکاری خواهند کرد.

خدماتی که در دفتر معماری برانیا آفیس ارائه می‌شود

معماران داخلی به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

یک معمار داخلی نیاز به مهارت‌های خلاقانه برای کشف طرح‌ها و چیدمان‌های مفهومی جدید برای تجسم مجدد محیط‌های داخلی دارد. آن‌ها باید حل‌کننده‌های خوبی باشند و بتوانند طرح‌های پیشنهادی خود را طرح، مدل‌سازی، ترسیم، شبیه‌سازی و آزمایش کنند. آنها همچنین باید از نظر بصری و شفاهی ارتباطات خوبی داشته باشند و مهمتر از همه آنها باید اصول معماری داخلی ساختمان و استفاده مجدد تطبیقی ​​را درک کنند.

معماری داخلی ساختمان

یک طراح داخلی چه می کند؟

یک طراح داخلی اصول طراحی را درک می کند و فضاهای داخلی را برای پروژه های مسکونی، مهمان نوازی، نمایشگاهی و تجاری و پاپ آپ / تجربی ایجاد می کند. آنها با مشتریان و برندها ارتباط برقرار می کنند تا نیازهای آنها را درک کنند تا فضاهای زیبا، کاربردی و ایمن ایجاد کنند. طراحان داخلی از طراحی فنی، پالت های رنگی، منسوجات، قرار دادن مبلمان و مشخصات متریال استفاده می کنند تا ظاهر و عملکرد یک فضا را بهبود بخشند. در طول یک پروژه، طراحان داخلی ممکن است با پیمانکاران، برقکاران، نقاشان و لوله کش ها ارتباط برقرار کنند تا از برآورده شدن مختصر و بودجه مشتری اطمینان حاصل کنند. 

تابلوی خلق و خوی زیر نمونه ای از نحوه استفاده طراحان داخلی از ترکیب رنگ، متریال و بافت برای ایجاد فضاهای داخلی شیک و متناسب با هدف است.

طراحان داخلی به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

یک طراح داخلی به مهارت های مشابه با یک معمار داخلی نیاز دارد، با این حال تمرکز بیشتری روی جنبه های تزئینی و جوی طراحی وجود دارد. یک طراح داخلی باید دانش خوبی از دوره های طراحی تاریخی، تئوری رنگ ها و محدوده طراحی کلاسیک داشته باشد. آنها باید هنگام انتخاب مبلمان، یراق آلات و تجهیزات مورد نیاز برای هر پروژه منحصر به فرد، به سبک توجه داشته باشند. طراحان داخلی همچنین باید ارتباطات خوبی داشته باشند و به خوبی سازماندهی شوند تا پروژه را به نتیجه برسانند. 

تفاوت بین طراحی داخلی و معماری داخلی ساختمان چیست؟

معماری داخلی ساختمان با تاکید بر استفاده مجدد تطبیقی ​​و بازسازی ساختمان های موجود بیشتر بر طراحی سازه تمرکز دارد. در حالی که طراحی داخلی تمرین ایجاد اتمسفر داخلی است – با تمرکز بر تکمیل، مبلمان و پالت رنگ.  

هم طراحان داخلی و هم معماران داخلی مجموعه‌ای از مهارت‌های مشابه دارند، اما باید این مهارت‌ها را به روش‌های مختلف به کار ببرند. طراحی داخلی و معماری داخلی ساختمان هر دو مشاغل خلاقانه و مبتکرانه برای کار هستند و می توانند به تغییر روش استفاده از فضاها برای زندگی، کار و بازی کمک کنند. 

نکات کلیدی طراحی پلان معماری به صورت ویژه در مقاله برانیا آفیس

مبانی طراحی داخلی: 3 اصل طراحی

هنگامی که معماری داخلی ساختمان خود را شروع میکنید، چند اصول اولیه طراحی داخلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  •  سبک

انتخاب سبک معماری داخلی ساختمان در ابتدا به شما کمک می کند فضای خود را منسجم و متمرکز نگه دارید. سبک‌های تزئینی زیادی برای انتخاب وجود دارد – مانند شیک، توسکانی، مدرن، صنعتی، اسکاندیناویایی یا خانه‌های کشاورزی – و بسیاری از آنها با عناصر طراحی منحصر به فرد، طرح‌های رنگی یا پالت‌های رنگی، پنجره‌ها، پلان های کف و حتی سبک های هنر دیواری.در کنار این ها توجه به اینکه چه گرایش های طراحی در حال حاضر محبوب هستند، میتواند خط فکری علاقه ی شما را شکل دهد.

  • هر اتاق باید یک نقطه کانونی داشته باشد: 

یک قطعه جالب یا زیبا  مانند یک اثر هنری، یک شومینه یا یک کاناپه زیبا که توجه بینندگان را به خود جلب کند. مراقب باشید که در اینجا زیاده روی نکنید: اگر نقاط کانونی بیش از حد در یک فضای زندگی دارید، احساس قدرت و عدم تمرکز می کنید و این ماجرا با استاندارد های معماری داخلی سلختمان سازگاری نخواهد داشت.

  • تعادل 

 برای رسیدن به تعادل در هر اتاق، باید وزن بصری مبلمان خود را تقسیم کنید. مقیاس (اقلام بزرگ و کوچک)، بافت (اقلام سخت و نرم) و موقعیت (قرارگیری در ارتفاع، سطح چشم و پایین، و قرار دادن چپ و راست) را در نظر بگیرید که متناسب با معماری داخلی ساختمان باشد.اگر به تضادهای ظریف در یک فضای واحد توجه کنید، می توانید اتاق هایی ایجاد کنید که احساس کامل و متعادل داشته باشند.

5 نکته در طراحی داخلی

آیا برای شیرجه رفتن به دنیای اتاق نشیمن و میز قهوه آماده هستید؟ در اینجا یک راهنمای مبتدی سریع برای شروع پروژه بعدی معماری داخلی ساختمان خود آورده شده است:

معماری داخلی ساختمان

۱. با دقت خرج کنید.

هنگامی که به تازگی طراحی داخلی را شروع کرده اید، بهتر است کارها را آهسته پیش ببرید و تصمیم بگیرید که کدام آیتم ها جزو بهترین های شما خواهند بود. یک قانون سرانگشتی خوب این است که بهترین وسایلی که می‌توان روی آن‌ها حساب کرد، کاناپه‌ها و تخت‌خواب‌ها هستند.از نظر بصری وسایل سنگینی هستند که توجه را به خود جلب می‌کنند، بنابراین می‌خواهید زیبا به نظر برسند. هنگامی که آنها را پیدا کردید، می توانید شکاف ها را با وسایل برجسته و تزئینات خانه خود متناسب با معماری داخلی ساختمان خود پر کنید.

2. به یاد داشته باشید که به نور فکر کنید.

یک اتاق با طراحی خوب ممکن است با نور نامناسب خراب شود، بنابراین مطمئن شوید که نور را در بودجه خود لحاظ کنید. پنجره ها (برای نور طبیعی)، لامپ های کف، چراغ های سقفی، نورپردازی برجسته، و دیوارها و مبلمان با رنگ سفید یا روشن، همه راه های عالی برای باز کردن فضای تاریک یا کوچک هستند.نور یکی از مهمترین فاکتور ها در معماری داخلی ساختمان محسوب می شود.

3. از قطعات تاکیدی به خوبی استفاده کنید.

برخی از طراحان داخلی بر روی قطعات “بزرگ” یک اتاق، چیزهایی مانند کاناپه، فرش، کمد، و میز، تمرکز می کنند و چیزهای کوچک را فراموش می کنند. قطعات تاکیدی راه بسیار خوبی برای ایجاد احساس شخصی‌تر و جذاب‌تر در اتاق هستند، بنابراین مراقب چیزهایی مانند کاسه، کتاب و سایر تزییناتی باشید که می‌توانید از آنها برای جذاب‌تر کردن قفسه‌ها و میزهای قهوه‌خوری استفاده کنید.

4. به اتاق مبلمان خود بدهید تا نفس بکشد.

وقتی یک مبلمان جدید می‌گیرید، تمایل طبیعی است که آن را به دیوار فشار دهید، اما این می‌تواند اتاق را سفت و مسطح کند.در عوض، مبلمان خود را حداقل چند اینچ از دیوارها دور نگه دارید تا به اتاقتان احساس هوای بیشتری بدهید.

4. خانه شما یک نمایشگاه نیست.

اگر در حال حاضر روی دکور و دکوراسیون منزل خود کار می کنید، سعی نکنید آن را شبیه عکس های حرفه ای  کنید که آنلاین یا در کلاس های طراحی داخلی می بینید.این عکس ها به جای اینکه در آن زندگی کنید، اصول طراحی و مبلمان را به نمایش می گذارند. شما می بایست با توجه به معماری داخلی ساختمان خود، چیدمانی متعادل و نرم را در نظر بگیرین.این تناسب بین معماری داخلی ساختمان و چیدمان وسایل، باعث هماهنگی و آرامش حداکثری محیط خواهد شد.

در انتها

اگر مایل به تغییر دکوراسیون خود بصورت حرفه ای و دقیق هستید، بررسی و به کارگیری این نکات تاثیر بسزایی در کمک به دریافت ایده برای ایجاد دکوراسیونی جدید و متفاوت خواهد داد.

تغییر در دکوراسیون داخلی خانه علاوه بر تنوع، بر ایجاد حس نشاط و شادابی در اعضا منزل خواهد داشت که به مرور به روتینی تبدیل میشود که مثلا با تغییر فصل و یا سال تغییراتی متناسب با روحیه و فضای خانه خود ایجاد کنید.

طراحی دکوراسیون و تغییر در دکوراسیون داخلی خانه، در ابتدا کاری پیچیده و سخت به نظر می آید. ولی با جستجو و مشاهدهدکوراسیون های متفاوت ایده های بسیاری میتوان به دست آورد.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود.

موس