طراحی پلان معماری

نحوه ی کار دفتر معماری برانیا آفیس در خدمت رسانی 

ساختن یک خانه سفارشی مانند ایجاد واحه شخصی خود است. در نهایت می‌توانید تمام ویژگی‌هایی را که با خواسته‌ها و نیازهای شما مطابقت دارد را با طراحی پلان معماری خود پیاده سازی کنید. شما واقعاً می توانید خانه رویایی خود را بسازید.

ایجاد طراحی پلان معماری های طبقه سفارشی به آسانی کشیدن و رها کردن گزینه ها نیست. اگر مراقب نباشید، می توانید پلان طبقه را با ویژگی هایی که در نهایت به آنها نیاز ندارید و از آنها استفاده نخواهید کرد غرق کنید.

خانه شما حرفه ای طراحی شده به نظر نمی رسد، و محصول نهایی احتمالاً مکانی نخواهد بود که می خواهید در آن زندگی کنید. خوشبختانه، این نباید سرنوشت خانه شما باشد.

در اینجا پنج نکته برای طراحی پلان معماری مناسب برای خانه سفارشی شما آورده شده است.

1. علایق، خواسته‌ها و چیزهایی که باید داشته باشید را فهرست کنید

قبل از انتخاب یا طراحی پلان معماری طبقه، باید بدانید که چه عناصری را در آن قرار می دهید. بهترین راه برای شروع این است که فهرستی از علایق، خواسته ها و چیزهایی که باید داشته باشید را تنظیم کنید.

پسند شما ویژگی هایی است که می تواند یک ویژگی اضافی خوب در خانه شما باشد . به عنوان مثال، ممکن است داشتن یک اتاق خواب اضافی برای استفاده به عنوان اتاق مهمان یا یک فضای زیر شیروانی برای بچه ها مورد توجه شما باشد.

خواسته‌ها چیزهایی هستند که واقعاً در خانه دوست دارید، اما ویژگی‌های خاص شرط لازم نیست. شما ممکن است یک انبار بزرگ یا یک اتاق لباسشویی در طبقه دوم بخواهید. اگر به آن می رسد، می توانید یک انبار کوچکتر داشته باشید یا لباس های شسته شده را جابجا کنید.

چیزهای ضروری شما چیزهایی هستند که نمی خواهید بدون آنها زندگی کنید. ممکن است برای دسترسی به تعداد معینی اتاق خواب یا پلان طبقه باز نیاز داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید یک حمام بزرگ اتاق خواب اصلی داشته باشید.

تقسیم کردن ویژگی‌های خانه به این دسته‌بندی‌ها می‌تواند به شما در اولویت‌بندی آنچه که پلان نهایی طبقه را می‌سازد، کمک کند.شما می توانید تمامی امکانات مدنظر خود را در طراحی پلان معماری ببینید.

2. عملی و فنی شوید

هنگامی که طراحی پلان معماری سفارشی خانه را ایجاد می کنید، تمرکز بر تمام ویژگی های سرگرم کننده و هیجان انگیز آسان است. قبل از اینکه بتوانید کاشی های آشپزخانه را انتخاب کنید و به طور کلی وارد فاز نازک کاری شوید، باید عملی فکر کنید.

آیا زمین دارید یا در یک جامعه برنامه ریزی شده خرید می کنید؟ چه نوع خانه ای می توانید بسازید؟ الزامات ساختمانی ایالتی و محلی که باید به آنها پایبند باشید چیست؟

قبل از طراحی پلان معماری برای ساخت خانه باید همه این عوامل را در نظر بگیرید. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید به تنهایی با همه اینها مقابله کنید. سازندگان حرفه ای می توانند در طول فرآیند به همه این سوالات پاسخ دهند.

در شروع فرآیند ساخت خانه خود، باید عناصر کاربردی را در هنگام طراحی پلان معماری طبقه نیز در نظر بگیرید. آیا قرار است یک یا دو سطح داشته باشید؟ چگونه می خواهید خانه خود را چیدمان کنید؟

وارد شدن با یک برنامه، روند را از ابتدا تا انتها آسان می کند.

3. تحقیق در مورد سبک های معماری

ایده خوبی است که قبل از شروع به تهیه پیش نویس یک طراحی پلان معماری سفارشی در مورد سبک های معماری تحقیق کنید. این می تواند شما را در داخل و خارج از خانه راهنمایی کند.

درباره ویژگی‌ها و زیبایی‌شناسی سبک‌های مختلف معماری تحقیق کنید و آنچه را که دوست دارید و نمی‌خواهید یادداشت کنید. اگر یک سبک را بیشتر از سبک های دیگر ترجیح می دهید، می توانید طراحی پلان معماری خود را به آن سبک بسازید.

شما همچنین می توانید عناصری از چندین سبک معماری را به کار ببرید تا خانه خود را منحصر به فرد تر کنید. برای انجام یکپارچه این کار همیشه می توانید از یک طراح یا معمار کمک بگیرید.

اگر در یک جامعه برنامه ریزی شده می سازید که ممکن است انتخاب های محدودی در نمای بیرونی داشته باشید، تحقیق در مورد سبک های معماری همچنان می تواند در دراز مدت به شما کمک کند.

نه تنها خانه‌ای را که دوست دارید انتخاب می‌کنید، بلکه می‌دانید چه ویژگی‌هایی برای شما مفید هستند و کدام‌ها نه.

توضیحات بیشتر درباره خدمات دفتر معماری برانیا آفیس را در لینک زرد رنگ بخوانید

4. تعیین بودجه

یکی از حیاتی ترین مراحلی که می توانید هنگام ایجاد یک طراحی پلان معماری در نظر داشته باشید، تعیین بودجه و پایبندی به آن است. اگر توجه نکنید، هزینه های خانه های سفارشی می تواند به سرعت از کنترل خارج شود.

در ابتدای کار، باید نگاهی جدی به امور مالی خود بیندازید تا بفهمید که چه چیزی می توانید برای سرمایه گذاری در خانه خود بپردازید. از خود بپرسید که چقدر می توانید خرج کنید و چقدر می توانید وام بگیرید.

 

هنگامی که بودجه خود را به دست آوردید، آن را تقسیم کنید تا متوجه شوید که هر عنصر چقدر هزینه دارد. به هر مرحله و دسته بندی مبلغ مشخصی بدهید که قرار است برای تکمیل آن هزینه کنید.

برنامه ریزی کنید  که چه مقدار از بودجه شما صرف ساخت و ساز می شود و چه مقدار به کارهای تکمیلی زیبایی شناسی اختصاص می یابد.شما نمی خواهید خانه رویایی سفارشی خود را بسازید فقط برای اینکه بفهمید در مرحله کفپوش، مرحله رنگ آمیزی یا مرحله نهایی مبلمان، پولتان تمام شده است.

۵. ابعاد لات خود را در نظر بگیرید

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که خانه رویایی خود را بدون در نظر گرفتن اندازه زمینی که روی آن ساخته می شود برنامه ریزی کنید. شما نمی خواهید طراحی پلان معماری خود را به گونه ای بچینید، فقط برای اینکه متوجه شوید در قطعه زمین شما جا نمی شود.

چه هکتارها زمین داشته باشید و چه در یک جامعه برنامه ریزی شده، باید ابعاد زمین را در نظر بگیرید. برخی از مناطق دارای الزامات منطقه‌بندی یا احکامی هستند که باید در بخش خود رعایت کنید.

به عنوان مثال، طراحی پلان معماری شما ممکن است مجبور باشد فاصله معینی از خیابان یا همسایه شما داشته باشد. ممکن است فقط مجاز به داشتن تعداد مشخصی از متراژ مربع در زمین باشید.

در حالی که باید این را در هنگام طراحی پلان معماری در نظر بگیرید، لازم نیست این کار را به تنهایی انجام دهید. یک شرکت ساختمانی حرفه ای به شما کمک می کند تا با قوانین محلی مطابقت داشته باشید و الزامات منطقه بندی را برآورده کنید.

بهترین طراحی پلان معماری را برای خود انتخاب کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که از یک روز طولانی به خانه بیایید و در خانه خود استراحت کنید. این احساس حتی بهتر است زمانی که خانه شما سفارشی فقط برای شما ساخته شده باشد. اگر قرار است خانه شما یک واحه شخصی باشد، باید احساس منحصر به فردی داشته باشد!

یک طراحی پلان معماری سفارشی می تواند تمام خواسته ها و نیازهای شما را برآورده کند، در حالی که فضایی را ایجاد می کند که از گذراندن زمان در آن لذت می برید. امیدواریم هنگام ساختن خانه رویایی خود این نکات را در نظر بگیرید.

موس