خدمات دفتر معماری

دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دفتر معماری و خدمات برانیا آفیس

خدمات دفتر معماری

شرکت طراحی و ساخت در فرآیند طراحی معماری پنج مرحله را طی می کند. این فرآیند برای راهنمایی گام به گام شما و تیم طراحی معماری داخلی از برنامه ریزی اولیه تا تکمیل پروژه استفاده می شود.

از همین فرآیند برای همه خدمات دفتر معماری استفاده می شود تا همه فعالیت ها را به سمت یک هدف واحد هدایت شود و اتلاف وقت و هزینه را حذف شود.

پیش طراحی

خدمات دفتر معماری مسکونی با مشتری شروع می شود، بنابراین می توانیم اطمینان حاصل کنیم که چشم انداز پروژه های آنها را زنده می کنیم. در مرحله پیش طراحی، با مشتریان کار می کنیم تا شرح مفصلی از پروژه های ایده آل ایجاد کنیم. سپس معماران از این اطلاعات برای ایجاد یک سند مختصر پروژه و برنامه استفاده می کنند که مشتریان می توانند آن را بررسی و تایید کنند.

علاوه بر این، همه کدهای منطقه‌بندی، مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط را بررسی می شود. سپس یک تجزیه و تحلیل کامل سایت برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای فاز طراحی معماری مسکونی انجام می شود.

طراحی شماتیک

با اطلاعاتی که در مرحله طراحی جمع‌آوری کردیم، راه‌حل‌های طراحی اولیه مختلف را در قالب یک طرح اولیه برای ایجاد ایده‌های جدید فرموله می‌کنیم. پس از بررسی این مفاهیم، ​​می توانید یکی را انتخاب کنید که با نتیجه ای که در ذهن دارید مطابقت داشته باشد، و در صورت نیاز آن را مطابق با سبک زندگی و نیازهای خود اصلاح کنید. برخی از نمونه‌های طرح‌های ما که به معماری واقعی مسکونی تبدیل شده‌اند.

برنامه ریزی جامع و توسعه طراحی

با استفاده از نقشه های اولیه طراحی و ساخت، یک نقشه معماری با جزئیات پروژه از جمله اندازه در و پنجره، ضخامت دیوارها و مجموعه های ساختمانی ایجاد می شود در این مرحله، همچنین تخمین هزینه ها را از پیمانکاران واجد شرایط دریافت خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که نیازهای بودجه شما را برآورده می شود.

خدمات دفتر معماری

اسناد ساخت و ساز برای معماری مسکونی

در مرحله بعد، اسناد ساخت و ساز ایجاد می شود و اطلاعات خدمات دفتر معماری را برای استفاده پیمانکار در مراحل مناقصه و ساخت جمع آوری می شود برای اکثر پروژه ها، این اسناد ساخت و ساز عبارتند از:

  • نقشه های سایت، کف و فونداسیون
  • مشخصات ساختمان
  • نقشه های برق
  • نقشه های سقف
  • ارتفاعات در فضای باز
  • نقشه های سازه ای مهندس

علاوه بر ایجاد این اسناد، معماران خدمات دفتر معماری همچنین به شما کمک خواهند کرد تا درخواست مجوز ساخت و ساز را تهیه کنید و از طرف شما در مورد قرارداد ساخت و ساز مذاکره کنید.

اداره ساخت و ساز

هر مرحله ساخت و ساز را از نزدیک نظارت می شود تا از اجرای کامل و دقیق طراحی خود اطمینان حاصل شود، بنابراین با انتظارات شما مطابقت دارد. تیم طراحی همچنین با پیمانکار همکاری می کند، مشکلات احتمالی را بررسی می کند و پیشرفت را مستند می کند.  در تمام مراحل فرآیند با شما ارتباط برقرار می شود ، بنابراین شما اطلاعاتی مشابه دارید و پروژه‌های شما به خوبی اجرا می‌شوند.

معماران چه خدماتی ارائه می دهند؟

معماران خوب یا معماران خدمات دفتر معماری می‌توانند تمام جنبه‌های ایجاد ساختمان را انجام دهند، به استثنای خود ساخت و ساز واقعی. این معمولاً شامل طراحی فضا و ساختمان، پیش نویس پروژه، برنامه ریزی ساخت و ساز، صدور مجوز و مدیریت ساخت و ساز می شود.

به عنوان بخشی از مدیریت پروژه، یک معمار اغلب به مشتریان در انتخاب یک پیمانکار کمک می کند و ارتباط بین همه طرف های درگیر را تسهیل می کند.

یک معمار مسکونی چه چیزی را ارائه می دهد؟

یک معمار مسکونی به سادگی در معماری مسکونی، مانند خانه های تک خانواده، آپارتمان های استودیویی، و کاندومینیوم ها تخصص دارد. آنها همه خدمات مشابه یک معمار عمومی را ارائه می دهند.

خدمات دفتر معماری شامل چه مواردی می شود؟

در حالی که برخی از خدمات دفتر معماری ممکن است همه این خدمات را ارائه ندهند، شما می توانید به طور کلی برای پروژه هایی مانند:

طراحی و برنامه ریزی ساختمان

o  مطالعات امکان سنجی و برآورد پروژه

o برنامه ریزی جامع

نقشه کشی و نقشه های کاری

انتخاب پیمانکار

مدیریت پروژه

طراحی داخلی

معماری مسکونی چیست؟

معماری مسکونی را می توان بسیار ساده به عنوان فرآیند ساخت و طراحی املاک و سازه هایی که قرار است برای مقاصد غیر تجاری مورد استفاده قرار گیرند، توصیف کرد. به عنوان مثال، فرض کنید یک شرکت مسکن ایده های متفاوتی در مورد چگونگی ساخت پروژه های چند خانواده دارد. آنها احتمالاً معماران مسکونی را برای کمک به آنها در این فرآیند استخدام می کنند.

چگونه یک معمار را درگیر کنیم

قراردادهای مشتری ومعمار

این به نفع شما به عنوان یک مشتری است که با معمار در مورد تعهدات، مسئولیت ها و انتظارات مربوطه خود تفاهم قطعی داشته باشید. این درک به طور مؤثر با بررسی کامل موارد زیر حاصل می شود:

  •  محدوده خدماتی که باید توسط معمار ارائه شود
  • دوره زمانی پیش بینی شده برای تکمیل کار
  • میزان حق الزحمه معمار 
  • روش پرداخت خدمات معمار

خدمات مشاوران فرعی

خدمات دفتر معماری یک مهندس سازه، مهندس مکانیک و مهندس برق  که اغلب خدمات ضروری هستند معمولاً توسط معمار مدیریت و هماهنگ می شوند.

استخدام این مشاوران فرعی می تواند به یکی از دو روش انجام شود:

  1.     به طور سنتی، معمار – که به عنوان مشاور اصلی عمل می کند و مشاوران فرعی مهندسی را استخدام می کند و مسئول طراحی کل پروژه از جمله کارهای انجام شده توسط این مشاوران فرعی است.
  2.     امروزه، مشتری گاهی اوقات این متخصصان مهندسی را مستقیماً استخدام می کند و به معمار نیاز دارد تا خدمات آنها را هماهنگ کند. چنین ترتیباتی باید با معمار با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار گیرد.

در هر صورت برای موفقیت پروژه شما مهم است که معمار خدمات دفتر معماری به طور منحصر به فرد در این زمینه آموزش دیده و با تجربه است و مسئول مدیریت کلی مشاوران فرعی در کل پروژه باشد. این امر معمار را قادر می‌سازد تا با هماهنگی طراحی و مدیریت پروژه، نتایج یکپارچه‌ای را تولید کند.

به عنوان مالک ملک، شما مسئول ارائه اطلاعات در مورد ملک (یا سایت پروژه) هستید. بنابراین، شما مسئول استخدام مستقیم خدمات تحقیقاتی و طراحی مشاوران فرعی متخصص مانند نقشه برداران زمین، مهندسان ژئوتکنیک، تحلیلگران محیط زیست، هیدرولوژیست ها و مهندسان عمران هستید. معمار شما حق دارد به نظرات آنها تکیه کند. همچنین در صورت نیاز، مسئولیت ارائه خدمات حقوقی و بیمه ای و همچنین پرداخت هزینه خدمات ترجمه، داوری و شاهد کارشناسی بر عهده شماست.

گاهی اوقات خدمات مشاوران فرعی متخصص دیگر بسته به شرایط ساختمان و عوامل دیگر ضروری است. این خدمات ممکن است شامل مشاوره در زمینه هایی مانند:

  •  تحلیل بازار
  •  امکان سنجی مالی
  •  برنامه نویسی تابعی
  •  کنترل هزینه و بودجه انرژی
  •  خدمات غذایی
  • طراحی داخلی
  •  طراحی گرافیکی
  • معماری منظر

کپی رایت

پرداخت حق الزحمه معمار به شما این حق را می دهد که فقط یکبار و برای هدف مورد نظر از نقشه ها، اسکیس ها، نقشه ها، نمایش های گرافیکی و مشخصات تهیه شده توسط معمار به عنوان ابزار خدمات استفاده کنید. با این حال، حق چاپ و مالکیت طرح و این ابزار خدمات دفتر معماری متعلق به معمار است و شما نمی توانید از آنها برای هیچ پروژه دیگری استفاده کنید، آنها را بفروشید یا آنها را برای فروش (یا به عنوان بخشی از فروش ملک) ارائه دهید.

طرح های معماران توسط کپی رایت محافظت می شود.

 

 

خدمات دفتر معماری

نتیجه

پروژه ساخت و ساز یک تعهد بزرگ است که شامل تلاش های مشترک تعدادی از متخصصان است. یافتن، انتخاب و جذب معمار مناسب خدمات دفتر معماری برای پروژه شما برای موفقیت عملکردی، زیبایی شناختی و مالی آن بسیار مهم است. معمار شما مشاوره و راه حل های طراحی ارائه می دهد، بر فرآیند نظارت می کند، موارد غیرمنتظره را مدیریت می کند و با مراقبت از علایق شما و اطمینان از کیفیت محصول، به پروژه ارزش می بخشد. ایجاد رابطه با معمار خدمات دفتر معماری شما یک عنصر مهم در فرآیند است. در تحلیل نهایی، شما باید معماری را انتخاب کنید که کار او را تحسین می کنید، به تخصص او اعتماد دارید و با او بیشتر احساس راحتی می کنید.

پروژه ساختمان شما برای شما مهم است، بنابراین برای انتخاب معمار خدمات دفتر معماری که می تواند به شما در تحقق رویایتان کمک کند، وقت بگذارید.

موس